Priedi per venderdis sogn

Cars frars e caras soras en cardientscha

Jesus ei morts per nus vid la crusch. Quei meditein nus il venderdis sogn. Mo: Ei cheu vid la crusch era morts il Fegl da Diu? Tuts cartents san e confessan: Quei ei buca la mort dil FEGL da DIU! Mobein tras la LEVADA vegn Jesus menaus alla VETA. Sia crusch contristescha nus; la levada denton dat a nus legria. Per nus humans eis ei grev da suandar la crusch e dad acceptar e purtar la crusch en nossa veta. Nus savein che la crusch ei ina realitad en nossa veta. Buc in carstgaun arriva senza pitir e murir alla veta perpetna.

La crusch vegn tier nus senza s’annunziar: tuttenina eis ella cheu, la malsogna, la mort ni era ina disgrazia. Dad ina secunda sin l’autra sa mia veta semidar. Per exempel tras in accident da traffic. Ni che la mort vegn tut anetgamein; patertgein mo vid ils attentats a Paris ni a Brüssel. Ins va ord casa ed ord tschiel aviert vegn ins tuccai dad ina bumba. E la veta da famiglia semida dad ina secunda sin l’autra.

Wir wollen auch heute besonders an die betroffenen Menschen und Familien denken in unserem Gebet. Mit unserem Gebet wollen wir auch die verfolgten Christen stärken.

Eine grosse Menschenmenge, darunter auch Frauen, folgten Jesus auf seinem Kreuzweg. Sie klagten und weinten um ihn. Jesus schaute sie an und sagte: „Ihr Frauen von Jerusalem, weint nicht über mich; weint über euch und eure Kinder.“ Das sagt Jesus auch zu uns heute. Wir sind hierhergekommen, weil wir Jesus lieben. Wir lieben Jesus zwar, aber wir sind oft nicht stark genug, in unserem Alltag dafür Zeugnis zu geben und unseren Kindern und Jugendlichen den Glauben weiterzugeben.

Wir lieben Jesus und glauben an ihn, aber auf seinem Kreuzweg fragt er uns. „Hast du einmal richtig geweint über deinen schwachen Glauben und über den Glauben deiner Kinder?“ Ich will es selber versuchen, den Glauben zu leben in meiner eigenen Familie und in meiner Umgebung. Ich will meinen Glauben stärken durch die Teilnahme der Gläubigen in der Gemeinschaft der Kirche. 

Mutter Teresa in Kalkutta hat selbst immer wieder Kraft durch das Kreuz Christi erhalten. Wie hätte sie sonst auch diese zerschundenen und halbtoten Menschen pflegen können? Einmal hat Jesus ihr vom Kreuz aus die Wort ins Herz gelegt: „Mich dürstet“ – Sie hat verstanden, dass Gott nach den vielen armen und verlorenen Menschenseelen dürstet. Hier können wir die Liebe Gottes zu den Menschen sehen und spüren, aber auch die von Gott erfüllten Menschen, wie sie die grosse Liebe Gottes an andere Menschen weiterschenken und ihnen in ihrer Armut und Erniedrigung dienen.

Dieus ha arsira oz per nus. Silla via da nossa veta duein nus francar nossa cardientscha e seconfortar en El, nies Salvader e Spindrader. Ord sia plaga dil maun dretg culavan saung ed aua, enzennas da sia carezia pils humans. Oz lein nus renovar sut la crusch, nossa carezia ed engrazieivladad. 

Sche nus fagein stem co cristifideivels vegnan persequitai ozildi sil mund, lu vesein nus tonta crudeivladad enviers carstgauns innocents. Lein far oraziun per quels cristifideivels, pils spirituals e las muniessas ad Jemen ed en autras tiaras da persecuziun. Siu saung flessegia era oz ord biaras plagas da persequitai e torturai. Sin quest mund dat ei negina fin dil pitir; ed en mintgin che suffrescha, entupein nus Cristus, ch’ei vegnius marterisaus ed ha pitiu vid al crusch.

Jeu envidel vus oz, la sera da venderdis sogn, da star sco Maria e sogn Gion sut la crusch e da mirar sil crucifigau. Lu vesein nus, co Maria tegn siu Fegl ch’ei morts en sia bratscha. En quei dolorus mument eis ella vegnida confortada ed aschia sa ella sco mumma dallas dolurs era confortar auters che piteschan. 

Nus purtein uss la bara da Jesus alla fossa, e nus astgein fortificar e rinforzar cheutras nossa cardientscha. Amen.